ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است
سرخط خبرها

تامین ۱۰۰ هزار نفر عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات مجلس در خراسان رضوی | ۲۵ خرداد آخرین مهلت استعفای مدیران + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۸۰۰۵
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
تامین ۱۰۰ هزار نفر عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات مجلس در خراسان رضوی | ۲۵ خرداد آخرین مهلت استعفای مدیران + فیلم
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی با توجه به شرایط خود، سختی‌های خاص خودش را در روند برگزاری انتخابات دارد و به همین منظور باید ۱۰۰ هزار نفر عامل اجرایی تامین و آموزش دهیم. این سختی‌ها را به جان خواهیم خرید تا امنیت و سلامت انتخابات را تامین کنیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، سید هادی طباطبایی امروز چهارشنبه ۱۷ خردادماه در نخستین نشست خبری ستاد انتخابات استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه استان در تلاش است تا بتواند یک انتخابات صحیح و سلامت را برگزار کند، افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات، چهار محور صحیح و سلامت، حضور حداکثری، امنیت و رقابتی بودن انتخابات را مطرح کرده اند و ما نیز در همین راستا تمام تلاشمان را در وزارت کشور به کار‌خواهیم بست تا انتخابات سالم برگزار کنیم تا نمایندگان مردم بدون ذره‌ای انحراف به مجلس راه پیدا کنند. 

 امنیت و سلامت انتخابات را تامین می کنیم 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با توجه به شرایط خود، سختی‌های خاص خودش را در روند برگزاری انتخابات دارد و به همین منظور باید ۱۰۰ هزار نفر عامل اجرایی تامین و آموزش دهیم. این سختی‌ها را به جان خواهیم خرید تا امنیت و سلامت انتخابات را تامین کنیم. 

وی‌ ادامه داد: اولین اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور در خصوص انصراف افرادی است که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و زمان انصراف و استعفا آن‌ها از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد است و مدیرانی که سمت اجرایی (مدیران کل ستادی، استانی، معاونین و فرمانداران و غیره) دارند باید انصراف دهند. در اطلاعیه دوم که وزارت کشور منتشر کرد سمت‌های همتراز‌ را نیز اعلام کرد و باید دید که آیا اعضای اعضای علی‌الدبل شوراها را نیز‌ شامل می‌شود یا خیر. 

رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه قانونی در مجلس به دنبال تصویب الکترونیکی شدن انتخابات است، افزود: باید به ما این موضوع ابلاغ شود. همچنین توافق جدیدی بین شورای نگهبان و وزارت کشور‌ باید صورت بگیرد اما باز هم احتمال می دهیم بخشی از انتخابات الکترونیکی باشد. البته آسیب‌شناسی‌صورت گرفته از انتخابات گذشته  باید رفع شود، زیرا در انتخابات قبلی شعب معطلی زیادی داشت. اگر انتخابات الکترونیکی قطعی شد باید معایب آن رفع شود و در استان این آمادگی را ایجاد خواهیم کرد. همچنین فقط انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. 

طباطبایی اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، توپ‌خانه دشمن به سمت انتخابات است. امیدواریم مردم نشان دهند همچنان چشم دشمن را کور خواهند کرد. ما در کمیته امنیتی کلیه فعالیت‌های معاندین را رصد می‌کنیم و برای مقابله با آن برنامه خواهیم داشت. در استان در حوزه امنیتی و در جوار حرم رضوی و همچنین با توجه به اینکه ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم مسایل امنیتی به بهترین شکل مدیریت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: سازوکار فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی در دست بررسی است. تخلفات تبلیغات ممکن است تبلیغات زودهنگام یا بعد از اتمام مهلت و یا تخلف و تخریب تبلیغاتی باشد. این موارد در کمیته حقوقی بررسی و به هیئت نظارت اعلام می‌شود و‌ قطعا تاثیر گذار است. شورای نگهبان در مراحل مختلف انتخابات می‌تواند تاثیرگذار باشد و تایید صلاحیت انجام دهد یا ندهد. برای فضای مجازی پیش بینی شده و امیدواریم تاثیر گذاری خوبی داشته باشد.

به گفته معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی میانگین مشارکت در ادوار انتخابات مجلس در کشور ۵۹ درصد و استان خراسان رضوی ۶۲ درصد بوده است که باید وضع موجود حفظ شود و تلاش کنیم آن را افزایش دهیم. در این زمینه و برای مشارکت احزاب، ارتباطمان را با آن‌ها حفظ و جلساتی برگزار کرده‌ایم. ارتباطی که با احزاب داریم را حفظ خواهیم کرد. امیدواریم احزاب نقش خودشان را خوب بازی کنند.

اجازه نخواهیم داد یک رای خدشه‌دار یا جابجا شود

طباطبایی در ادامه این نشست تصریح کرد: از عمده‌ترین تخلف‌های انتخاباتی که با آن برخورد خواهیم کرد، دخالت مدیران و کارمندان دولت در موضوع انتخابان، در وقت اداری است. کسی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده کند. از اولین جلسات که با فرمانداران گذاشته‌ایم این مسئله را مطرح کردیم. سلامت انتخابات خط قرمز ما است و اجازه نخواهیم داد یک رای خدشه‌دار یا جابجا شود. راه هرگونه تخلف را بسته‌ایم.

به گفته طباطبایی، قانون پیش‌بینی لازم را کرده است و براساس قانون این برخورد را انجام خواهیم داد. مشکل اینجاست که برخی تخلفات نادیده گرفته می‌شود و اگر برخورد شود بازدارنده خواهد بود. آنچه الان مشاهده می‌کنیم برای حضور به عنوان کاندیدا در انتخابات خوب است، اما اعلام‌ لیست نهایی تا زمان ثبت‌نام مشخص نیست. 

طباطبایی درباره وضعیت فرمانداران به عنوان رییس ستاد انتخابات شهرستان گفت: ممکن است تعدادی از فرمانداران برای حضور در انتخابات استعفا دهند که البته در حد محدودی خواهد بود. 

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تلاش کردیم فرماندارانی انتخاب کنیم که در وزارت کشور کار کرده باشند و یا تجربه کار را داشته باشند. ده درصد از فرمانداران ما تجربه برگزاری انتخابات را نداشته اند و معاونان سیاسی آن‌ها باید کمک کنند. برنامه ویژه آموزش قانون انتخابات برای افرادی که تجربه برگزاری انتخابات را نداشته اند طراحی شده است. 

به گفته وی، از هفته آینده، در شهرستان‌ها حاضر خواهیم شد و به صورت حضوری جلسات‌ آموزشی را به صورت عملی برگزار می‌کنیم. بعد از آن آموزش مجریان انتخابات را نیز آغاز خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی فراوانی داریم که مردم را اذیت می‌کند. انقلاب برای مردم است و در صحنه‌های مختلف مردم نشان دادند که پای کار انقلاب هستند. همین مردمی که مشکل دارند پای صحنه حاضر خواهند بود. 

طباطبایی نیز درباره خانه احزاب گفت: در شش ماهه گذشته یک جلسه طراحی و با استاندار برگزار شد. همچنین مکانی که تحویل خانه احزاب شده از شهرداری پیگیری و تحویل داده شده است. 

به گفته وی، دو‌ محور عمده کاری در ستاد انتخابات را، احزاب سیاسی گذاشته ایم. اولین آن رقابتی کردن انتخابات و دومین محور مشارکت مردم است. 

وی درباره اطلاع رسانی نیز گفت: در ستاد انتخابات، کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه مهمترین کمیته است و برای اولین بار سخن‌گو پیش بینی شده است. تبلیغات زودهنگام ممکن است از جانب نمایندگی فعلی باشد؛ لذا دستوری در این زمینه از وزارت کشور صادر شده تا شائبه انتخاباتی و تبلیغاتی رخ ندهد. مواردی که تخلف باشد با آن به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->